fbpx

Nulägesanalys – gör innehåll som leder till affärer

Nulägesanalys – gör innehåll som leder till affärer/ I dagens video ger jag tips på hur ni kan kan göra en nulägesanalys av trafiken till er hemsida. 

 Hur gör man innehåll som leder till affärer? Och vad är egentligen ett bra resultat för ditt innehåll?

När man jobbar med Smarketing är det viktigt att utgå från sig och själv och sina affärsmål. Men det är svårt att sätta mål om man inte vet vart man är idag. Om ni har lite tid över just nu är det ett perfekt tillfälle att kolla hur ni ligger till för att lägga upp en strategi inför hösten 🙋🏼‍♀️

I videon går jag igenom vilka frågor jag går igenom med kunder och mina kollegor när det gäller trafikvolymen. De frågor jag diskuterar är – Är vi nöjda med trafiken som vi fått? Vill vi öka den? – Vad har vi gjort för att öka medvetenheten om vårt företag?

– Hur många visningar får vår hemsidas första sida?

– Vilka sidor får flest besökare? –

– Varför tror vi att de sidorna går så bra?

– Har ni en blogg?

– Om ja hur ofta uppdaterar vi den?

– Vilka ämnen är bäst?

Genom att diskutera med olika avdelningar ser ni till att ni utvärderar datan på ett bra sätt. 

Nulägesanalys mall

Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på linkedin
LinkedIn

Lämna en kommentar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *